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Vergleich von Reifegradmodellen für die hybride Wertschöpfung

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
  • Literaturanalyse
  • Realisationsgrad
  • In Bearbeitung
    • Keine Angabe zum Piloteinsatz
  • Praxiseinsatz
  • Keine Angabe
  • Funktionsbereich
  • Koordinationsprozesse
    • Controlling der hybriden Wertschöpfung
    • Strategische Planung der hybriden Wertschöpfung
  • Organisationsklasse
  • Große Unternehmen (>=250 Mitarbeiter)
  • Mittlere Unternehmen (<250 Mitarbeiter)
  • Kleine Unternehmen (<50 Mitarbeiter)
  • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
  • Nachnutzung
  • Vornutzung
  • Nutzung
  • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
  • Unternehmen
  • Öffentliche Verwaltungen
  • Anwendungsbranchen
  • Keine Angabe
  • Standardisierung
  • Keine Standardisierung bzw. Normung

Manufacturing firms increasingly search for new ways of differentiating themselves from competitors by offering innovative customer solutions which can be defined as customer-specific bundles of products and services. This endeavor is a transformation process that has to be managed by manufacturers who often lack two things: insights into where they actually in the process, and useful advice on how to advance. Our objective is to develop a comprehensive maturity model that can assist this transformation. We identified six academic approaches that deal with this transition from different viewpoints in order to derive a consolidated concept of maturity in this domain. We show that these maturity models already give a good impression of what maturity in providing customer solutions is. Nevertheless, we identified shortcomings that we will address in our further research process.


http://isss.uni-leipzig.de/index.php/Download-document/84-paper_poppelbuss.html

Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Admin Istrator (15. September 2010 - 3:29)
Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Admin Istrator (15. September 2010 - 3:29)

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