• Deutsch
  • English

Service Co-Creation with the Customer: the Role of Information Systems [de]

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
  • Literaturanalyse
  • Realisationsgrad
  • In Bearbeitung
    • Mit Piloteinsatz in der Praxis
  • Praxiseinsatz
  • Keine Angabe
  • Funktionsbereich
  • Kernprozesse
    • Kernprozesse der Ebene 1
      • Konzeption und Entwurf des hybriden Leistungsbündels und der hybriden Wertschöpfung
      • Ideenfindung für hybride Leistungsbündel
  • Supportprozesse
    • Informationsmanagement
    • Organisationsklasse
    • Keine Angabe
    • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
    • Keine Angabe
    • Vornutzung
    • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
    • Unternehmen
    • Anwendungsbranchen
    • Kredit- und Versicherungsgewerbe
    • Keine Angabe
    • Standardisierung
    • Keine Standardisierung bzw. Normung

    This research-in-progress paper investigates the role of IS in delivering co-created services within the Financial Services Industry. These types of collaborative interactions where services are co-created between service providers and customers are under-researched, yet they are a growing phenomenon within professional services organisations. In particular, little is known about how IS can be used to facilitate co-creation interactions. The more that IS are used to facilitate customer interactions, the less scope there is for individually tailoring or co-creating service offerings with customers in a manor traditionally associated with person-to-person customer relationship strategies. Using Activity Theory as an analytical lens to view extant research, the paper develops a conceptual model for service co-creation.

    Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (2. Mai 2011 - 9:03)
    Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (14. November 2011 - 20:23)

    Weitere Informationen


    Die folgenden Organisationen sind am Forschungsergebnis beteiligt.

    Die folgenden Publikationen sind für das Forschungsergebnis relevant.