• Deutsch
  • English

ITIL and the Creation of Benefits: An Empirical Study on Benefits, Challenges and Processes [de]

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
  • Empirische Untersuchung
    • Befragungsergebnis
  • Realisationsgrad
  • Keine Angabe
  • Praxiseinsatz
  • Keine Angabe
  • Funktionsbereich
  • Supportprozesse
    • Informationsmanagement
    • Sonstige Supportprozesse
  • Organisationsklasse
  • Keine Angabe
  • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
  • Keine Angabe
  • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
  • Unternehmen
  • Anwendungsbranchen
  • Keine Angabe
  • Standardisierung
  • Multinationale Standardisierungs- bzw. Normungsverfahren
    • Sonstige

Over 90 percent of companies are estimated to use IT Service Management (ITSM) frameworks, yet there is little research on their benefits to the Information Technology (IT) department and the business units. An international survey of 503 firms was conducted to examine the benefits of the IT Infrastructure Library (ITIL), the de-facto ITSM framework, specifically on how these benefits evolve as companies increase their adoption of the ITIL model. Also studied are the perception of challenges of the implementation and the number of ITIL processes implemented in relation to the progress of the adoption of ITIL.

Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (13. August 2011 - 14:28)
Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (16. Dezember 2011 - 21:56)

Weitere Informationen


Die folgenden Organisationen sind am Forschungsergebnis beteiligt.

Die folgenden Publikationen sind für das Forschungsergebnis relevant.