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Using Process Models for the Design of Service-Oriented Architecture: Methodology and E-Commerce Case Study [de]

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
  • Empirische Untersuchung
    • Sonstige empirische Untersuchung
  • Realisationsgrad
  • In Bearbeitung
    • Mit Piloteinsatz in der Praxis
  • Praxiseinsatz
  • Keine Angabe
  • Funktionsbereich
  • Kernprozesse
    • Kernprozesse der Ebene 1
      • Konzeption und Entwurf des hybriden Leistungsbündels und der hybriden Wertschöpfung
      • Implementierung der Infrastruktur für die hybride Wertschöpfung
  • Organisationsklasse
  • Keine Angabe
  • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
  • Vornutzung
  • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
  • Unternehmen
  • Anwendungsbranchen
  • Handel
  • Standardisierung
  • Multinationale Standardisierungs- bzw. Normungsverfahren
    • Sonstige

This article explains the importance of business process management for service orientation and illustrates how process models can be used for the design and realization of service-oriented architectures. Authors introduced a multi-level concept consisting of a design, a configuration and an execution level. The approach presented in the article,  illustrated along the standards of EPC, BPMN, BPEL and WSDL, bridges the existing research gap between conceptual modeling and service-oriented IT support. The requirements analysis from an online-mail order company in the consumer electronics sector serves as a use case. Results show that up to now, organizational aspects have been neglected in the SOA discussion.

Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (12. Juni 2011 - 8:37)
Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (13. November 2011 - 14:58)

Weitere Informationen


Die folgenden Organisationen sind am Forschungsergebnis beteiligt.