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Understanding Citizens' Behavioural Intention in The Adoption of E-Government Services in the State of Qatar [de]

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
  • Empirische Untersuchung
    • Befragungsergebnis
  • Realisationsgrad
  • Keine Angabe
  • Praxiseinsatz
  • Keine
  • Funktionsbereich
  • Kernprozesse
    • Kernprozesse der Ebene 2
      • Vertrieb hybrider Leistungsbündel
    • Kernprozesse der Ebene 3
      • Erbringung des hybriden Leistungsbündel(bestandteil)s
  • Organisationsklasse
  • Keine Angabe
  • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
  • Vornutzung
  • Nutzung
  • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
  • Konsumenten
  • Anwendungsbranchen
  • Öffentliche Verwaltung. Verteidigung. Sozialversicherung
  • Standardisierung
  • Keine Angabe

Electronic government (e-government) has shown encouraging results in developed countries in the context of delivering electronic information and services to citizens. However, despite the many lessons that can be learned from the experiences of those egovernment initiatives, developing countries are still faced with various issues pertaining to their implementation of e-government services. This paper describes citizens’ behavioural intention in terms of applying the Unified Theory of Acceptance and Use of technology (UTAUT) model to explore the adoption and diffusion of e-government services in the state of Qatar.

Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (13. August 2011 - 10:09)
Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (14. November 2011 - 0:14)

Weitere Informationen


Die folgenden Organisationen sind am Forschungsergebnis beteiligt.