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Towards a Framework for Evaluating Immersive Business Models: Evaluating Service Innovations in Second Life [de]

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
  • Theorie
  • Realisationsgrad
  • In Bearbeitung
    • Keine Angabe zum Piloteinsatz
  • Praxiseinsatz
  • Keine Angabe
  • Funktionsbereich
  • Kernprozesse
    • Kernprozesse der Ebene 1
      • Ideenfindung für hybride Leistungsbündel
      • Implementierung der Infrastruktur für die hybride Wertschöpfung
  • Organisationsklasse
  • Keine Angabe
  • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
  • Vornutzung
  • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
  • Keine Angabe
  • Anwendungsbranchen
  • Keine Angabe
  • Standardisierung
  • Keine Angabe

Virtual worlds may be enabling technologies for the next generation of business models, practices and innovations in service. Authors situate their research within the field of service science and aim to evaluate service innovations. Because of Second Life’s visibility as the de facto virtual world for commerce, they apply an immersive business evaluation framework against existing and hypothetical Second Life innovations. The authors then develop a framework based on Media Richness and Task Closure Theories to evaluate these cases. They thus progress toward theories of immersive business and concomitant evaluative frameworks for immersive business models. They posit the following characteristics of potential Second Life innovations based on their analysis: 1) feedback and interactions between users are not dissipated; 2) tasks that are profitable enough to support can be started and closed by users within Second Life; and 3) users are compelled to form a social presence, which is then leveraged.

Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (12. Juni 2011 - 8:34)
Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (13. November 2011 - 14:48)

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