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Knowledge Management Challenges for Nongovernment Organizations: The Health and Disability Sector in New Zealand [de]

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
  • Empirische Untersuchung
    • Sonstige empirische Untersuchung
  • Realisationsgrad
  • Keine Angabe
  • Praxiseinsatz
  • Keine Angabe
  • Funktionsbereich
  • Koordinationsprozesse
    • Werte- und Kulturmanagement für die hybride Wertschöpfung
  • Supportprozesse
    • Personalwesen
  • Organisationsklasse
  • Keine Angabe
  • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
  • Keine Angabe
  • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
  • Sonstige Abnehmer
  • Anwendungsbranchen
  • Gesundheits-, Veterinär- und Sozialwesen
  • Standardisierung
  • Keine Angabe

This paper reports on an exploratory study looking at the knowledge management (KM) challenges faced by Non-Government Organizations (NGOs). Specifically, this paper looks at NGOs in the health and disability sector in New Zealand. Within this sector, the introduction of competitive tendering and contracting and a lack of transparent funding processes has seen a move towards greater contestability of services in the NGO sector. To ameliorate this situation requires effective management of knowledge assets and a sound understanding of KM practices. Using qualitative research methods, authors studied the KM practices of nine NGOs in the health and disability sector in New Zealand.

Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (28. April 2011 - 9:31)
Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (13. August 2011 - 17:50)

Weitere Informationen


Die folgenden Organisationen sind am Forschungsergebnis beteiligt.