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Co-Creation in Business Service Lifecycle Management [de]

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
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    • Sonstiges Modell
  • Realisationsgrad
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  • Praxiseinsatz
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  • Funktionsbereich
  • Koordinationsprozesse
    • Werte- und Kulturmanagement für die hybride Wertschöpfung
    • Strategische Planung der hybriden Wertschöpfung
  • Organisationsklasse
  • Keine Angabe
  • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
  • Nutzung
  • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
  • Keine Angabe
  • Anwendungsbranchen
  • Keine Angabe
  • Standardisierung
  • Keine Angabe

Co-creation between customers and providers has recently gained more attention by business service providers as a promising endeavour. The different perspectives of co-creation - innovation, sourcing and marketing - are well deployed. From a provider’s point of view, the question of how to manage business services with respect to co-creation is vitally important. However, service engineering and service lifecycle management typically take a mostly internal, closed-loop approach, although a logical implication of acknowledging the value co-creation perspective on “service” would be to leverage customer and other stakeholder competences to the full extent. This paper aims at reconciling the perspectives of co-creation and makes a contribution by analysing where and how co-creation can be effectively utilised throughout the various stages of a generic business service lifecycle.

Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (28. April 2011 - 9:01)
Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (30. November 2011 - 0:46)

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Die folgenden Publikationen sind für das Forschungsergebnis relevant.