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The Business Intelligence Competence Centre as an Interface Between It and User Departments in Maintenance and Release Developme [de]

Klassifikation
Dimension Wert
  • Forschungsergebnistyp
  • Empirische Untersuchung
    • Befragungsergebnis
  • Realisationsgrad
  • Keine Angabe
  • Praxiseinsatz
  • Keine Angabe
  • Funktionsbereich
  • Koordinationsprozesse
    • Werte- und Kulturmanagement für die hybride Wertschöpfung
    • Strategische Planung der hybriden Wertschöpfung
  • Organisationsklasse
  • Keine Angabe
  • Zuordnung zu Phasen der Sachleistungsnutzung
  • Nutzung
  • Abnehmergruppen von hybriden Leistungsbündeln
  • Unternehmen
  • Anwendungsbranchen
  • Kredit- und Versicherungsgewerbe
  • Standardisierung
  • Keine Angabe

Based on a survey among BI users in the finance sector, relevant problem areas in the BI service provision are identified and structured in the paper. A series of qualitative interviews among banks and insurance companies is used to gain further insights into approaches for dealing with the related issues. The studies uncover several advantages of a central “BI Competency Centre” (BICC) as well as levers for effectively structuring the interfaces between BICC, IT, and user interface.

Dieses Forschungsergebnis wurde erstellt von: Sanja Tumbas (13. August 2011 - 9:50)
Dieses Forschungsergebnis wurde zuletzt bearbeitet von: Sanja Tumbas (13. November 2011 - 22:43)

Weitere Informationen


Die folgenden Organisationen sind am Forschungsergebnis beteiligt.